Viatge a Còrsega. Dia 4: de Saint Florent a Porto

Comencem la segona etapa del viatge a Còrsega desplaçant-nos del nord de l’illa, a Saint Florent i Patrimonio, on hem estat tres dies, al centre-oest, a Porto, on hi passarem tres mes. Però només llevar-nos ens adonem que haurem d’incorporar un nou company de viatge que ja no ens deixarà fins al final i que ens obligarà a canviar totalment de plans: el vent!

Sortim de Sain Florent i agafem la D81 que circula tota l’estona vorejant el Desert des Agriates, una zona protegida, molt àrida i rocosa, i on hi ha algunes de les millors platges de Còrsega. Si el dia abans havíem visitat la platja de Loto, avui l’objectiu era la Platja de l’Ostriconi, a l’altre extrem del Desert. Pel camí, parem a fotografiar algunes vistes espectaculars del golf de Saint Florent.

Arribem a la Platja de l’Ostriconi i aparquem al voral de la carretera on surt un caminet d’uns 10 minuts que baixa fins a la platja. Just abans d’arribar a la sorra, hi ha un petit estany i no trobem cap passarel·la per creuar. Veiem que la gent es posa el banyador, la bossa i la tovallola al cap i travessa per l’aigua i acabem fent el mateix. El color de l’estany no convida gaire a creuar-lo però la guia assegura que la recompensa val la pena!

Però quan arribem a la sorra ens adonem que el vent és massa fort… Hi ha massa onades per banyar-se, tot i que alguns valents o imprudents s’hi atreveixen, i a la sorra tampoc s’hi està gaire bé. Estirar la tovallola és complicadíssim! Gairebé s’aguanta dreta per la força del vent. És una llàstima perquè la platja és enorme i espectacular, amb una sorra fina molt agradable… Però avui no és el dia, així que acabem passejant per la vora de l’aigua d’una punta a l’altra i passant el matí.

Platja de l'Ostriconi sorra

A la mateixa carretera D81, uns quilòmetres després de deixar el camí que baixa a la platja de l’Ostriconi hi ha un petit xiringuito a peu de carretera. A primer cop d’ull es veu molt senzill, poc més que una barraca d’obra, però a la part de darrera té una terrassa amb unes vistes increïbles sobre la platja. És un lloc ideal per fer un dinar senzill o reposar una estona gaudint de les vistes.

Continuem el trajecte cap a Porto i fem una segona parada a l’Île-Rousse, una de les dues ciutats més turístiques d’aquesta zona de costa. Al centre hi ha una agradable plaça amb cafès i restaurants on reposar i agafar forces a l’ombra dels plataners. A tocar mateix de la plaça hi ha una petita platja urbana molt agradable i amb l’aigua molt neta. Aprofitem que queda més a recer del vent per banyar-nos ja que a la platja de l’Ostriconi ens hem quedat amb les ganes.

No podeu marxar de l’Île-Rousse sense comprar a Au bon cafè, una botiga on la mateixa família torra el cafè des de 1932. O berenar unes galetes típiques corses fetes amb farina de castanya, com les que fan Aux gateaux corses. Trobareu els dos establiments guiant-vos per l’olfacte! L’olor a cafè o a galetes acabades de coure se sent molt abans d’arribar!

Ille-Rousse platja

A mitja tarda, continuem el trajecte per la D81. La intenció era aturar-nos també una estona a Calvi, l’altra ciutat turística de la zona, però trobem molta caravana per entrar-hi i decidim fer mitja volta. Amb aquestes carreteres tan estretes no sabem l’estona que trigarem a arribar a Porto!

Ens endinsem ara en una de les zones més muntanyoses i protegides de Còrsega tot i ser també molt turística. La carretera va pujant fins al Col de la Croix que ens permet tenir unes vistes espectaculars tan de les muntanyes de l’interior com del Golf de Girolata i la reserva protegida d’Scandola. Girolata és un poblet on només s’hi pot arribar a peu o per mar i era una de les visites imprescindibles que volíem fer. Però la meteorologia ens va anar en contra, el vent i la mala mar ens van acompanyar la resta del viatge i les embarcacions no van poder sortir de port. Així que Girolata ha quedat pendent per a una altra visita i ens hem hagut de conformar amb les vistes des del Col de la Croix.

Poc abans d’arribar a Porto ens trobem amb una altra caravana… però aquest cop no és de cotxes, és d’un ramat de cabres! Com que ens hem de parar per esperar que passin totes decidim seguir-les i ens porten fins a una petita cabana a peu de carretera on venen el formatge que fan amb la seva llet. No ens ho pensem dos cops i en comprem. Un cop a Porto farem un fantàstic sopar a la terrassa de l’hotel amb aquest formatge i el vi que ens han regalat els propietaris del B&B on hem dormit a Patrimonio! De vegades els millors sopars són els més senzills i improvisats!

Porto

Podeu consultar tota la ruta a Viatge a Còrsega: una setmana al nord de la illa.