Viatge a Còrsega. Dia 3: Platja de Loto i cellers a Patrimonio

Reprenem el relat de la nostra setmana a Còrsega que vam interrompre per fer unes merescudes vacances de tres setmanes al Quebec i que, després, havia quedat aparcat per la voràgine de la tornada a la feina. Però abans que se’ns oblidi del tot, volem acabar-lo perquè tenim moltes altres entrades pendents!

El tercer dia a Còrsega s’aixeca amb el presagi del canvi de temps que ens acompanyaria fins al final del viatge. Només llevar-nos, notem que fa més vent i que comencen a acostar-se uns núvols. Dubtem si mantenir els plans que teníem previstos i que incloïen la visita a una de les millors platges de Còrsega: la platja de Loto. Finalment, decidim acostar-nos fins a Saint Florent, una de les localitats més turístiques del nord de Còrsega, i d’on surten els vaixells que van fins a les platges de Loto i Saleccia i decidir-ho allà mateix.

Dues companyies fan el trajecte en vaixell fins a les platges. Preguntem i ens recomanen que no anem fins a Saleccia, que és més lluny i que ens quedem a Loto perquè es preveu mala mar a partir de primera hora de la tarda i han anul·lat les últimes sortides. També ens avisen que el temporal de mar continuarà els pròxims dies i que, per tant, aquesta pot ser l’única possibilitat de visitar aquest trosset de paradís. No ens ho pensem dos cops i encara que està ennuvolat paguem els 16€ per persona i pugem al vaixell.

Per mar és la millor manera d’arribar a les platges de Loto i Saleccia ja que estan enmig d’una reserva protegida, el Desert dels Agriates, on no poden entrar els cotxes. També s’hi pot anar a peu però és una caminada llarga i sense cap ombra, poc recomenable quan fa molta calor. El camí per mar és molt més agradable i la visió de la platja quan ens acostem amb el vaixell és espectacular! No ens penedim gens d’haver fet el viatge!

Només podrem passar escassament dues horetes a Loto abans que surti l’últim vaixell de tornada i fins i tot ens cauran algunes gotes de pluja, però això també fa que la platja estigui pràcticament deserta. No hi ha cap servei, només un petit quiosc on venen begudes i fan entrepans i que està a uns deu minuts caminant des d’on et deixa el vaixell en sentit contrari a la platja. Dinem aquí esperant que pari de ploure i tornem a la platja a banyar-nos abans de tornar cap a Saint Florent. L’aigua és transparent i la temperatura, perfecte! Ens quedem amb ganes d’haver-hi pogut passar més estona però estem segurs que hi tornarem!

Platja de Loto sorra

Tenim sort perquè poc després d’arribar a Saint Florent cau una bona tempesta d’estiu i ens hem de refugiar en les moltes botiguetes que envolten la zona del port, el passeig i la ciutadella d’aquest poblet que està considerat un Saint Tropez en miniatura. Donem fe pel tamany i el luxe dels iots atracats al port que aquí hi estiueja gent amb molts diners!

Com que el temps no sembla que hagi de millorar, decidim tornar a Patrimonio on tenim el B&B. Aquesta és la zona vinícola més famosa de Còrsega amb una DO petita però prestigiosa. Passem la tarda  recorrent els cellers del poble, conversant amb els propietaris i tastant vins i un muscat deliciós que ens emportarem a la maleta de tornada a casa. La curiosa església de Patrimonio amb vistes al golf de Saint Florent és la imatge d’aquesta DO i una de les més fotografiades de la illa. Després del tast de vins és un bon passeig per fer temps abans de sopar i passar l’última nit en aquesta zona del nord de Còrsega.

Patrimonio església

Podeu consultar tota la ruta a Viatge a Còrsega: una setmana al nord de la illa.