Viatge a Còrsega. Dia 2: Ruta pel Cap Corse

El segon dia a Còrsega el volem dedicar a explorar la part més nord de l’illa, el Cap Corse. Donar-li la volta des de Patrimonio, on estem allotjats, suposa fer poc més de 130 quilòmetres, però ja imaginem que ens hi passarem tot el dia. El poc tros que vam fer el dia abans fins a Nonza ja vam veure que la carretera és molt estreta i plena de revolts, i ens han dit que més endavant encara és pitjor.

El primer objectiu és arribar a Centuri a l’hora de dinar. Des de Patrimonio, el Google Maps ens marca una hora i mitja però triguem pràcticament el doble. El camí és ple de llocs on parar-se al voral de la carretera i quedar-nos embadalits mirant el mar, els penya-segats i les moltes torres genoveses que ens anem trobant. A la dreta, ens queden els pobles instal·lats en un equilibri precari a la muntanya, i a l’esquerra, als peus de la carretera, les platges (anomenades Marine) i els ports. Els corsos han viscut durant segles d’esquena al mar, d’on venien els problemes, ja fossin en forma de pirates o d’invasors, i per això la majoria de pobles estan a l’interior.

Cap Corse davant del mar

Vistes de la Marine de Centuri

Arribem a Centuri, un dels pocs pobles de pescadors que trobarem i que està especialitzat en la pesca de l’escamarlà. Es capturen unes tres tones d’escamarlans cada any i la majoria es queden als restaurants de Centuri. El port n’és ple però, tot i això, conserva encara l’encant dels llocs que han sabut mantenir un bon equilibri entre tradició i turisme.

Dinem tranquil·lament a la terrassa de L’Auberge des Pescateurs amb els peus gairebé a l’aigua i després fem baixar el dinar caminant per uns carrers on el silenci és absolut.

Centuri restaurant

El següent objectiu és trobar una platja on fer un bany refrescant i la migdiada. Al B&B ens han recomenat la platja que hi ha just a la punta nord del Cap Corse. Primer ens hi acostem per Tollare, la platja està bé però tenim el pressentiment que a l’altre costat de la punta, a Barcaggio, ha de ser millor. Fem uns quilòmetres més i no ens equivoquem. La platja és fantàstica i hi ha poca gent. Serà una de les platges que més ens agradarà de tot Còrsega. La temperatura és ideal i l’aigua és neta i transparent! Des de la sorra sembla que l’illa de la Giraglia ens quedi a tocar…

També es pot anar a peu des de Tollare a Barcaggio. És un tram de 45 minuts dins del Sentier des Douaniers que recorre la punta del Cap Corse des de Macinaggio fins a Centuri. La ruta sencera són 8 hores a peu i és una de les més populars a Còrsega però fora dels mesos de juliol i agost. Tot i que no ens fa molta calor, el sol és implacable i no hi ha gaire ombra en el recorregut.

Barcaggio platja

El temps passa ràpid, ja és mitja tarda, i només hem fet la meitat del recorregut. La costa est del Cap Corse no és tan espectacular i la carretera està millor. Arribem al vespre a Erbalunga, segons la guia, el poble més maco d’aquest cantó del cap.

Tornem a trobar un petit port de pescadors com a Centuri. Però aquí, les embarcacions, més que a la pesca, es dedicaven al comerç amb Gènova. Més tard, Erbalunga va acollir també una nodrida comunitat d’artistes. Avui és un dels pobles més animats del Cap Corse amb una variada oferta de terrasses i restaurants on fer l’aperitiu i sopar a l’aire lliure gaudint de la posta de sol. És el que decidim fer i quan ens n’adonem ja és fosc i acabem tornant a Patrimonio ben entrada la nit!

Erbalunga port

Podeu consultar tota la ruta a Viatge a Còrsega: una setmana al nord de la illa.

Anuncis

2 thoughts on “Viatge a Còrsega. Dia 2: Ruta pel Cap Corse

1. Nosaltres vam fer una escapada a Còrsega ja fa 6 anys i la veritat és que recordem l’illa per les seves aigües, la seva tranquil·litat (era el mes de juny) i la cordialitat de la seva gent. Això si, com comenteu els desplaçaments es fan molt i molt llargs, ja que son carreteres a les que no hi estem acostumats i uns paissatges que “obliguen”. Un viatge per repetir. Una abraçada.