Viatge a Còrsega: una setmana al nord de l’illa

Aquest mes de juliol hem fet una parada d’una setmana per agafar forces abans de les vacances de setembre. Després d’un any amb molta feina, volíem un destí tranquil, amb platja però on hi hagués més coses a fer que estirar la tovallola a la sorra. Som inquiets de mena i ja sabem que no aguantem molta estona sense fer res… Al final vam escollir Còrsega perquè vam trobar uns bitllets ben barats i teníem molta curiositat per descobrir aquesta illa que combina unes platges de postal amb unes muntanyes de vertigen. Anirem explicant en properes entrades el viatge, però volíem fer un primer resum amb la ruta i quatre consells.

Tollare

Com que només teníem una setmana, vam veure que si volíem donar la volta a la illa ens passaríem el dia al cotxe. Així que vam decidir dividir el viatge en dues meitat: una primera al nord, per explorar el Cap Corse i el golf de Saint Florent; i una segona al centre-oest, a la zona de la reserva d’Scandola. Els primers dies ens vam allotjar a U Castellu Piattu, una chambre d’hôtes a Patrimonio, enmig de les vinyes. Un lloc fantàstic per descansar i desconnectar que recomanem, tot i que s’havia d’agafar el cotxe per anar a qualsevol lloc. Podeu llegir la nostra crítica a Tripadvisor.

Els altres dies, a Porto, vam optar per un petit hotel, el Logis le Lonca. Aquesta zona és més turística i els preus són més alts. Tot i que per la web l’hotel semblava força senzill i rústic, les habitacions estaven acabades de reformar i vam estar-hi molt a gust. Les vistes a les muntanyes d’Evisa eren espectaculars. Aquí teniu la nostra opinió a Tripadvisor.

U Castellu Piattu entre vinyes

Vistes balcó hotel

Per moure’ns vam llogar un cotxe petit, un Citroën C3 Picasso, a la través d’internet amb la companyia Citer. Tot i que realment no vam tenir cap problema, sí que tot plegat va ser poc “formal”. És el primer com que ens donen un cotxe de lloguer que no estava net. L’excusa que ens van donar és que acabava de ploure fang i no els hi havia donat temps de tornar-lo a rentar. Clar que a més de fang, també devien haver plogut mosquits al parafang i sorra de platja als seients del darrera… Vam decidir fer veure que ens ho crèiem perquè no teníem ganes de començar les vacances discutint. Quan vam tornar el cotxe, no hi havia ningú per fer la recollida i vam haver d’anar a buscar-los a la terminal de l’aeroport. Sort que l’aeroport de Bastia és molt petit i anàvem amb temps!

Les distàncies a Còrsega enganyen. Les carreteres són molt estretes i, en alguns casos, en no gaire bon estat. Es pot necessitar una hora per fer distàncies de 30 quilòmetres. Val la pena anar amb un cotxe petit i posar-hi molta paciència. Sovint s’ha de parar per deixar passar un altre cotxe o tota mena d’animals, sobretot cabres i… porcs! També és un destí ideal per als amants dels viatges amb moto. En vam veure uns quants!

Porcs família

A la maleta no hi pot faltar l’equipament de platja -banyador, tovallola, ulleres de sol, barret i crema- però també unes bones botes de caminar. Les millors platges no estan al costat del pàrquing i també les necessitareu per fer alguna de les moltes excursions per les gorges i les curioses formacions rocoses de les muntanyes corses. Deixeu espai a la maleta per a la tornada. Necessitareu omplir-la dels deliciosos embotits de Còrsega! Després d’un tast exhaustiu us recomanem sobretot la Coppa, un entremig entre el llom i el pernil, boníssim. També “necessitareu” emportar-vos alguna ampolla de vi cors (sobretot blanc i muscats) i una caixa de galetes i dolços fets amb farina d’ametlla o farina de castanya. Tot molt bo i molt light!

Ja us anirem donant detalls i adreces útils en les properes entrades, però la majoria les trobareu en aquest mapa que hem preparat amb Tripline. Cliqueu per fer-lo gran i anar llegint totes les etapes. I com sempre, si voleu saber alguna cosa més, no dubteu a preguntar!

Advertisements

9 thoughts on “Viatge a Còrsega: una setmana al nord de l’illa

1. Per fi una crònica sobre Còrsega! Ja teníem ganes de saber alguna cosa d’aquesta escapada i veure alguna foto. La primera impressió és que sembla força tranquil, i que heu desconnectat molt.
    Estarem atents als propers posts…

• Buf, vam desconnectar tant que ens ha costat tornar a la feina i al blog, jeje…
      Sí que vam trobar la illa força tranquil·la però no sabem si sempre és així. Ens van explicar que hi havia menys gent de l’habitual al juliol perquè feia quinze dies que els ferris que uneixen Còrsega amb Marsella estaven de vaga i molta gent s’havia quedat penjada.
      Sigui com sigui, nosaltres vam aprofitar la tranquil·litat!

2. Precisament aquest any jo també necessitava unes vacances… una mica més relaxants del normal, així que en el meu cas he triat Malta i Gozo, a la recerca de pobles bonics i també algunes platges (i bona gastronomia). Per descomptat, fugiré de la zona de festa de la illa, que es concentra tota al mateix lloc… I ja us explicaré!

Gaudiu molt de Barcelona a l’estiu 😉

• Que vagi molt bé! I ja ens explicaràs! No coneixem Malta, però ens han parlat molt bé dels racons que pots trobar a l’illa si t’apartes dels espais més turístics. Suposem que també passaràs uns dies per Barcelona, no?