Cinc experiències que has de viure a Chicago

Completem la sèrie que vam iniciar en l’entrada anterior, escollint ara cinc moments que has de viure a Chicago encara que tinguis poc temps per visitar la “capital del vent”. Tot això és el que creiem que no us heu de perdre.

1. Tocar el cel

Prohibit tenir vertigen a Chicago. S’ha d’agafar un ascensor i comprovar com es veu la vida des del pis número 100 d’un edifici. Hi ha diverses opcions. Una és la Willis Tower (fa uns anys es coneixien com a Sears Towers), el segon edifici més alt dels Estats Units. Hi ha un ascensor per pujar fins a una terrassa panoràmica al pis 103. Acostuma a haver-hi cua per comprar el tiquet.

Una altra opció és el John Hancock Center. Ha estat durant 40 anys l’edifici amb habitatges més alt del món, fins que es va completar la Trump Tower, també a Chicago. Té 100 pisos i 344 metres d’alçada. Un ascensor triga 40 segons a pujar al pis 95 on hi ha un restaurant i un bar de copes. Pots optar per estalviar-te el preu que costa el tiquet per visitar la terrassa panoràmica i invertir-lo en un cóctel un pis més amunt. Nosaltres vam decidir fer això. Les vistes sempre són millors en bona companyia i regades amb una bona copa! Us recomanem anar-hi a última hora del dia per aprofitar les últimes hores de llum per fer les fotos i després veure com es va ponent el sol.

2. Pujar al “The EL”

Doneu una volta al centre de Chicago, al Loop, pujats al The El, un dels símbols de la ciutat. És el metro elevat que recorre el centre des de 1897. Funciona amb electricitat, tota una novetat a l’època, i fa un soroll infernal. Impressiona veure com d’a prop passa dels primers pisos d’alguns edificis. Esperem que estiguin ben insonoritzats perquè sinó, treballar en aquestes oficines deu ser una tortura.

Chicago The El

3. Menjar una Chicago Deep-Dish Pizza

Chicago Pie PizzaNo és una pizza a la italiana, de massa fina i pocs ingredients… S’assembla més a una quiche molt gruixuda. Nosaltres la vam provar en la seva variant “stuffed” al restaurant Giordano’s (hi ha més d’un restaurant que assegura ser el primer i el millor a fer la Chicago’s pizza). El primer cop hi vam anar a sopar i vam demanar la pizza per a 1-2 persones. En va sobrar la meitat… És boníssima però com atipa!!! Un altre dia hi vam tornar per dinar. Aquest cop vam demanar la mateixa però ens vam emportar les sobres per sopar!

4. Tornar a la infància al “Navy Pier”

És l’espai més visitat de Chicago, una espècie de moll que entra dins del llac Michigan, ple d’atraccions per a nens i restaurants de menjar ràpid. El Navy Pier té un punt decadent i antiquat que el fa especialment encantador, sobretot a l’estiu quan és ple a vessar. Nosaltres el vam visitar per Halloween i ens ho vam passar com nens petits! Hi trobareu una nòria des d’on tindreu unes vistes espectaculars de l’skyline de Chicago des del llac.

Chicago Navy Pier nòria general

5. Fer un creuer arquitectònic

Apunteu-vos a un dels creuers pel riu i el llac que organitza la Chicago Architecture Foundation. Els vaixells surten de l’encreuament del Chicago River amb la Magnificient Mile, just a sota del pont. Des de l’aigua tindreu la millor perspectiva de l’skyline de la ciutat. No és un bus turístic, és una visita guiada arquitectònica sense necessitat de caminar. Els voluntaris de la Fundació coneixen molt bé Chicago, la majoria són professors o arquitectes retirats, i en un parell d’horetes us explicaran la història de la ciutat a través de l’arquitectura. Si fa vent, abrigueu-vos bé!

Vistes de Chicago des del Chicago River

Creuer arquitectònic per Chicago

Altres entrades que us poden interessar:

Advertisements

4 thoughts on “Cinc experiències que has de viure a Chicago

• La primera foto està feta des de la nòria de Navy Pier. Hi heu d’anar!
      Esperem que us faci bon temps, perquè hem vist a Instagram que Chicago encara està molt nevat!
      Passeu-vos-ho molt bé!!!

1. I quines 5 propostes més bones, nois!! Aquests posts mostrant experiències per visitar una ciutat són genials. Sempre serveixen com a punt de partida per tenir una millor idea del lloc a visitar.