Holmenkollen, salts d’esquí a Oslo

L’1 de gener és sinònim de llevar-se tard, sovint amb ressaca, posar la tele i encadenar el concert de cap d’any a Viena amb els salts d’esquí a Garmisch-Partenkirchen. A Garmisch hi vam estar fa molts anys, quan encara no existien les càmeres digitals, però els salts d’aquest any ens van fer pensar en un altre trampolí on vam estar fa tres mesos: el de Holmenkollen a Oslo. El Holmenkollen ski jump és el trampolí de salts d’esquí més modern del món, una impressionant estructura d’acer i ciment que treu la respiració només de pensar que els saltadors es llancen per aquesta pendent!

Visitar Holmenkollen no estava dins dels nostres plans a l’escapada de tardor que vam fer a Oslo, però un noi noruec que vam conèixer i que havia viscut a Catalunya, ens va recomenar que ens hi acostéssim per descobrir una natura i uns paisatges molt diferents als de casa. Així que aprofitant que ens feia una tarda preciosa després d’un matí de pluja, vam decidir fer-li cas i no ens en penedim gens! D’entrada, el primer que sorprèn és que a Holmenkollen s’hi arriba… en metro!!! Des del centre agafes la línia blava i en 15-20 minuts estàs a l’estació d’esquí. És com si agafessis el metro a Plaça Catalunya i l’estació fos a Zona Universitària. Un luxe!

Homenkollen general frontal

El Holmenkollen ski jump

La punta del trampolí amb els colors de la tardor

L’actual Holmenkollen ski jump es va inaugurar el març del 2010, però fa més de 100 anys que aquesta zona és l’àrea d’esquí preferida dels habitants d’Oslo. Ja el 1892 s’hi va fer una primera competició de salts d’esquí. El trampolí es va anar remodelant diverses vegades fins que es va contruir aquest fa gairebé 4 anys. Els encarregats de dissenyar-lo van ser la firma JDS Architects. Algunes dades del trampolí són que té 60 metres d’altura i que es van fer servir 100 tones d’acer per construir-lo. De fet, és l’únic del món construït amb acer i malgrat no ser un edifici tradicional ha estat nominat a diversos premis d’arquitectura.

El trampolí culmina amb un espectacular estadi on s’hi celebren tota mena de competicions esportives i concerts. També hi ha un museu de l’esquí amb un simulador perquè poguem fer els nostres particulars salts sense prendre mal i un ascensor per pujar fins a dalt i gaudir d’una de les millors vistes d’Oslo. Com que ja era a última hora de la tarda tot això estava tancat, però no ens volíem perdre les vistes. Així que hi vam pujar… a peu! Tres mesos després encara ens duren les agulletes de tantes escales! (Podeu clicar per obrir la galeria i llegir els peus de foto)

Vist des de baix, impressiona!

Us recomanem que abans o després de visitar Holmenkollen, aneu encara un parell de parades de metro més endavant i baixeu a Frognerseteren. Us trobareu en una zona de boscos on la ciutat sembla que quedi molt i molt lluny. Està plena de camins ben indicats on fer passejades o excursions més llargues. Nosaltres no el vam poder explorar molt a fons perquè se’ns feia tard i perquè tampoc anàvem amb el calçat adequat (la nostra idea era anar a fer turisme de ciutat) però ens vam quedar amb les ganes de tornar-hi.

A Frognerseteren hi ha també un restaurant que presumeix de tenir una de les millors vistes d’Oslo. Les vistes són realment espectaculars però recordeu que per menjar de restaurant a Oslo fa falta un bon pressupost! Sempre podem aprofitar si fa bon temps per fer un te o un cafè a la seva terrassa i oblidar-nos per una estona que estem a 20 minuts en metro d’una capital europea.

Vista d'Oslo des de Frognerseteren

Vista d’Oslo des de Frognerseteren

Més informació:

• Com arribar-hi: metro línia 1 parades Holmenkollen i Frognerseteren
  • Horaris: obert els 365 dies de l’any
  • Entrada al Museu de l’esquí: 110 NOK (55 NOK, els nens)
Anuncis

3 thoughts on “Holmenkollen, salts d’esquí a Oslo

• La veritat és que no hi hauríem anat si no fos perquè el cambrer del lloc on vam dinar va insistir molt i ens va convèncer. I realment val la pena. És un lloc increïble on passar la tarda-vespre i tot pel preu d’un bitllet de metro! Per a nosaltres està en el top-10 d’Oslo!