El resum viatger del 2013

Ja ho sabem… No som gaire originals… Aquests dies tothom està fent resums de l’any: diaris, televisions i també, és clar, els blogs. Però és que a nosaltres ens fa especial il·lusió perquè el 2013 ha estat el primer any sencer del nostre blog! Si el 2012 va ser l’any de l’inici i de la sorpresa de la resposta rebuda, aquest ha estat el d’una doble satisfacció: primer, personal, de comprovar que malgrat que tenim molta feina i el dia a dia se’ns menja, som capaços de trobar el moment per continuar alimentant aquest blog; i segon, de veure com aquest petit monstre, continua creixent, obrint-nos portes i permentent-nos conèixer molt gent interessant.

I tot i que aquest any la feina no ens ha deixat coincidir tot el que ens hauria agradat, encara hem pogut trobar força moments per calmar el nostre virus viatger. Després d’uns primers mesos tranquil·lets, ens vam activar a la primavera amb una primera escapada a Londres a l’abril per visitar l’exposició de Roy Lichtenstein a la Tate Modern, i una segona, al maig a Madrid, amb l’excusa de la retrospectiva de Dalí al Reina Sofía. Però el moment culminant de l’any per a nosaltres va ser el juny, quan vam complir el nostre somni de visitar Islàndia. Una ruta de 15 dies per donar la volta a la illa i meravellar-nos amb els seus paisatges de contrastos: del verd de les fèrtils terres volcàniques, al gris de la cendra de les erupcions, passant pel blau de l’aigua i el blanc de la neu. Una experiència increïble en un país molt recomenable.

Skardvík Platja Còdols gegants

Ruta de 15 dies a Islàndia

Un iceberg com a gandula

A la zona de Myvatn les muntanyes tenen "calefacció"

A la zona de Myvatn les muntanyes tenen “calefacció”

Després d’un juliol i un agost tranquils perquè amb la calor nosaltres hivernem, a principis de setembre vam tornar a fer la maleta per desconnectar uns dies al sud de França, a Castellnou dels Aspres, i visitar el Visa pour l’Image a Perpinyà. A l’octubre, vam agafar un altre avió, aquest cop amb destinació a Oslo. Una ciutat que s’està transformant i que ens va enamorar per la seva activitat cultural, la transformació de tota la seva façana marítima i la bellesa dels seus paisatges amb el fiord i els boscos com a escenari. La celebració de l’any Munch ens va permetre visitar espais que normalment estan tancats i també vam poder passejar per un dels nous atractius de la ciutat: l’Ekeberg Parken. I encara vam tenir temps d’una última escapada, tot just pel pont de desembre, quan vam passar quatre dies a Amsterdam, la ciutat dels canals i les bicicletes.

Escultura de la "Ronda de nit" a la Plaça de Rembrandt

Escultura de la “Ronda de nit” a la Plaça de Rembrandt

Jordaan CanalsFiord d'Oslo

Vista general del Castell de Castellnou

Però quan hem estat a casa tampoc hem parat. Hem estat dues vegades a Lles, a la Cerdanya. A l’hivern per fer esquí de fons i a l’estiu per fer gairebé el mateix recorregut però a peu, gaudint d’un dels estius més verds dels últims anys i de l’excel·lent tracte de la casa rural de Cal Rei. També hem desconnectat una mica a la platja, a Begur. I hem fet enoturisme al Priorat, visitant les Catedrals del Vi i degustant un dels millors àpats de l’any a l’Hostal Sport. L’estiu també el vam aprofitar per descobrir un dels edificis menys coneguts de Gaudí a Barcelona, la Torre de Bellesguard. I tampoc ens vam voler perdre un dels nous atractius de la capital catalana, la inauguració del Born Centre Cultural.

Tot plegat ho hem intentat explicar en 40 entrades que hem publicat aquest 2013. I volem donar-vos les gràcies per ser-hi tot aquest any, per aquestes 10 mil visites que hem rebut, i per desitjar-vos que tingueu un 2014 ple de bones experiències i molts viatges!!!!

Anuncis

8 thoughts on “El resum viatger del 2013

1. Tan es ser original o no si el que fas es el que vols fer. Una entrada molt maca. Us desitjem que l’any 2014 sigui encara millor que el que tot just s’acaba. Una forta abraçada.

• Doncs saps que l’altre dia miràvem el preu de bitllets per anar a Glasgow?? Ens has fet venir moltes ganes amb les teves entrades! Si ens decidim, t’avisem segur! Ens faria molta il·lusió trobar-nos allà! Serà un dels nostres propòsits per a aquest 2014!