Quatre dies de tardor a Oslo

Ens va costar molt decidir-nos per a anar a Oslo. Ens venia molt de gust visitar la gran exposició per al 150è aniversari de Munch, però Oslo, malgrat la nostra passió pels països nòrdics, no era una de les ciutats que més ens atreia. Finalment ens vam decidir i la sorpresa no ha pogut ser més agradable. Tornem enamorats d’una ciutat on la natura és tan present que arribes a oblidar que estàs en una capital. A més, Oslo està patint una gran transformació urbanística que està incorporant el fiord a la ciutat, recuperant el passat industrial i revitalitzant l’oferta cultural i tot això la farà encara més atractiva en els propers anys.

La tardor a Oslo

Totes les guies recomanen anar a Oslo a la primavera-estiu i possiblement és el millor moment per visitar Noruega, però pel que fa a Oslo, discrepem. A l’inici de la tardor, el fred encara és suportable i, en canvi, Oslo viu una explosió de colors com mai havíem vist. Ens vam tornar bojos fotografiant arbres, fulles, postes de sol… L’exhuberància dels boscos que hi ha dins mateix d’Oslo està en el seu màxim esplendor, encara hi ha força hores de llum i moltes de les activitats culturals i al carrer de l’estiu s’allarguem fins a finals de setembre, principis d’octubre. Val la pena aprofitar-ho perquè els preus també són més baixos que en plena temporada i a més, a nosaltres ens agrada visitar les ciutats tal com són, és a dir, quan la gent treballa i els estudiants van a classe. (Podeu clicar qualsevol de les fotografies per fer grans les imatges i llegir els peus de foto)

Oslo, una ciutat cara

Un dels impediments per visitar Oslo és el preu. És una ciutat molt cara. Després d’haver estat a Suècia, Dinamarca i Islàndia, podem dir que hem trobat que Noruega és el país més car dels quatre. Es nota sobretot en el menjar, el beure i el transport públic. Un plat senzill com una hamburguesa, una amanida o una sopa de peix pot costar entre 15 i 20€, una cervesa entre 8 i 10€ i un bitllet de metro uns 3’75€. Dependrà també de com estigui el canvi amb l’euro, perquè la moneda del país són les corones noruegues. En canvi, com que no és un país de la Unió Europea, podeu demanar la devolució de l’IVA (un 25%) de les vostres compres en roba, decoració i tota mena d’objectes sempre que siguin per emportar a casa.

Una bona manera de començar a estalviar en el menjar és agafar un hotel amb esmorzar. Nosaltres vam descobrir la cadena Thon, que té establiments a tot Noruega, cinc o sis a Oslo mateix i molt cèntrics. La relació qualitat-preu és immillorable. Són hotels senzills amb habitacions petites però decorades amb gust i molt netes. Els esmorzars són impressionants, els més variats i amb més quantitat que hem vist mai, i tot plegat per un preu similar al que ens hauria costat llogar una habitació o un apartament a través de les moltes webs que s’hi dediquen. Al migdia el millor és aprofitar els mercats a l’aire lliure com el de Bondens Marked o, si plou, el nou mercat cobert de Vulkan. I a la nit, seguint els consells de turistes noruecs que vam conèixer a Barcelona, vam optar per tirar de pernil i fuet portat de casa. Ens van dir que fins i tot els alemanys es porten el menjar de casa quan visiten Noruega!

I per estalviar en transport el consell és obvi… anar a peu. Oslo és una ciutat molt agradable per passejar si el temps ho permet. En un dia laborable en hora punta té menys trànsit que en un diumenge d’agost a Barcelona. Nosaltres vam fer a peu tots els trajectes que suposessin caminar 30 minuts com a màxim. I les coses que volíem visitar més lluny, l’Ekeberg Park, el Holmenkollen Ski Jump o el Viking Museum, les vam concentrar en 24 hores. Així, en vam tenir prou amb un passi de 24 hores de transport públic que costa uns 10€.

L’allioli i la cervesa artesana, els productes de moda a Oslo

L’allioli és cool a Oslo. Està per tot arreu, des dels restaurants més senzills fins als més selectes. I en tots els plats: hamburguesa amb allioli, sopa de peix amb allioli, musclos amb allioli… Només ens va faltar trobar postres amb allioli! Fins i tot un cambrer supersimpàtic que havia passat l’estiu a Catalunya ens va portar l’allioli que feia ell al restaurant perquè el provéssim i li donéssim la nostra opinió! Hauríeu d’haver vist la cara que va posar quan li vam dir que per l’olor ja vèiem que era “autèntic” i que se l’emportés dues taules més enllà… Vam riure molt i li vam explicar que aquí no es considera precisament una salsa “selecte” i que si n’abusava segurament no lligaria gaire amb noies catalanes!

L’altre producte de moda és la cervesa artesana. En els últims anys han sorgit a Oslo petites microcerveseries que es fan elles mateixes les cerveses. Segueixen sent cares perquè les begudes alcohòliques són molt cares a Noruega, però val la pena tastar-les. Just abans de marxar vam trobar un reportatge de microcerveseries a El Viajero de El País. Nosaltres vam provar la Schouskjelleren,  el Crowbar og Bryggeri, l’ Amundsen Bryggeri & Spiseri i la Grünerlokka Brygghus. Són molt recomenables totes quatre perquè a més la decoració i l’ambient dels locals són una passada.

Més endavant ja us anirem explicant més detalladament tot el que vam visitar, però primer us volíem fer aquest tastet amb quatre consells per fer-vos venir moltes ganes d’anar-hi. Us animeu?

Anuncis

14 thoughts on “Quatre dies de tardor a Oslo

1. Quina bona pinta! Els països nòrdics són una de les meves assignatures pendents… i amb aquestes fotos tan boniques feu ganes de sortir volant 😉 Això sí… potser millor a finals de la primavera, perquè els dies siguin més llargs…

PS: he flipat amb això de l’allioli!

• Amb el sol de mitjanit segur que Oslo també val molt la pena. Però tornem embadalits amb els colors de la tardor i el dia encara aguantava força, no es començava a fer fosc fins a les 7 de la tarda.
      Això de l’allioli també ens va deixar flipant!

2. Nosaltres vam fer parada a Oslo l’any 1993 (nomes fa 20 anys!!!!) de camí cap al cap Nord quan vam estrenar la nostra autocaravana i recordo que era carisimmmmmm, també recordo que era diumenge i els carrers estaven buits, únicament gent beguda donant tombs (quins records oi ?). Era a finals de juny i feia fred però el dia era extraordinariament llarg. Tenim pendent fer una escapadeta i aprofitaríem, si poguéssim coincidir, per anar a veure una òpera a l’Opera House. Ja veurem. Salutacions.

• De gent beguda encara te’n trobes els caps de setmana i això que l’acohol és caríssim!
      Tenim pendent parlar de l’Òpera House, però ja us avancem que hi heu d’anar. Nosaltres vam fer la visita guiada i està molt bé perquè a més d’explicar-te l’edifici també t’expliquen el funcionament i visites parts que normalment no veus, com les sales d’assaig dels músics i el cor, l’escenari, el magatzem, les tramoies… A més vam tenir la sort que l’òpera programada aquells dies era “Le grand macabre” de la Fura i ens vam podem passejar molt a prop d’aquella nina gegant. Impressionant!

3. Pel que expliqueu, Oslo sembla molt i molt xulo. I ja sabeu que nosaltres també som de visitar ciutats europees fora dels mesos forts. El fred no ens tira enrera!!
    Però també veiem que és una ciutat molt cara, així que haurem d’estalviar. Ah! I unes fotos molt xules. Quins colors!!