Escapada a Londres

Londres Cartell metro

Acabem de tornar d’una escapada de tres dies a Londres. El motiu oficial és que no ens volíem perdre l’exposició de Roy Lichtenstein que fan a la Tate Modern i que val molt molt la pena. El real és que ja feia massa (9 anys!) de l’última visita a la capital britànica i hi havíem de posar remei. Com que en les anteriors visites ja havíem passejat pels racons més turístics de Londres, aquest cop ens hem limitat a veure les coses noves (molts edificis!), visitar els llocs de moda, quedar amb amics i repetir a on ens venia de gust. Ens ho hem passat molt bé i hem reunit material per fer entrades fins a avorrir-vos… Mentre les preparem us avancem un petit tastet! (Podeu clicar a les imatges per fer-les grans i llegir els peus de foto)

Per allotjar-nos vam triar el barri de Belgravia. Com que només hi anàvem tres dies, preferíem estar a prop de l’estació de Victoria i així estalviar temps per anar i tornar de Londres Gatwick on arribava el nostre vol. Belgravia és un barri tranquil, on hi ha la majoria d’ambaixades i on viu gent amb mooolts diners. Al·lucinàvem amb els cotxes que estaven aparcats al carrer! Vam estar en el B&B Belgravia que ens va recomenar la Cristina del Diari de la bona vida. Nosaltres el vam trobar per 125 lliures la nit i creiem que la relació qualitat-preu és molt bona. De tots els que vam mirar era l’únic que incloïa un Full English Breakfast que no tornaves a tenir gana fins l’hora de dinar com a mínim. També hi havia te, cafè, aigua, galetes i fruita gratis a disposició dels hostes tot el dia i amb prou quantitat com per estalviar-te un sopar si vols ajustar la despesa. Podeu llegir l’opinió que n’hem escrit a Tripadvisor.

Londres ha millorat molt en el tema gastronòmic des de la nostra última visita però continua sent tant cara com la recordàvem. Si us fa bon temps com a nosaltres i no voleu emportar-vos sorpreses amb el compte, us recomenem molt que aprofiteu els mercats per menjar. N’hi ha per tot Londres i estan molt de moda. Pots trobar-hi tota mena de menjar per emportar, boníssim i a un preu ajustat. El que ens vam estalviar ens ho vam gastar després en fer una bona cervesa  a un pub o un bon pastís amb el te de les 5!

Un dels atractius turístics de Londres és el seu transport públic, amb la seva extensa xarxa de metro, els seus autobusos vermells i els seus característics taxis. Però també és de les ciutats on el transport és més car. Nosaltres fa temps que hem comprovat que els abonaments turístics no ens surten a compte. La majoria dels dies recorrem la ciutat a peu i agafem un transport per anar al barri que volem visitar, un altre al vespre per tornar a l’hotel i com a molt un altre al migdia per anar d’un lloc a un altre. Hauríem de fer mínim quatre viatges diaris i no els fem, i els descomptes que ofereixen tampoc són res de l’altre món.

El que vam fer a Londres és comprar una Oyster Card. És la mateixa targeta que utilitzen els londinencs. Has de pagar 5 lliures de dipòsit quan la compres i carregar-la amb els diners que hi vulguis posar. Has de passar la targeta pels lectors i ella mateixa descompta la quantitat de cada viatge amb la tarifa que et sigui més avantatjosa. Mai et cobrarà una tarifa diària que sobrepassi l’abonament d’un dia encara que facis més viatges. L’única molèstia és haver de tornar la targeta abans de marxar per recuperar les 5 lliures de dipòsit però també us tornaran els diners que hi hagueu carregat i no hagueu fet servir. Nosaltres per tres dies vam gastar 13 lliures cadascun. Està molt ben explicat en el blog Diario de un londinense. Ah i també us recomanem que agafeu més autobusos que metro. És una mica més complicat d’entendre com funcionen i més lents, però descobrir la ciutat des del segon pis d’aquests autobusos vermells és molt millor que des de qualsevol bus turístic!

Anuncis

7 thoughts on “Escapada a Londres

1. Quins dies més bons que us vau trobar!!! Segur que us van anar de conya per poder caminar i patejar Londres…
    Estem contents que el B&B fos decent! Costa tant trobar hotels amb una bona relació qualitat-preu.
    I ja veiem que per vosaltres també és sagrada l’hora de berenar. Un cafetó, o un te i un pastisset i ja podem continuar amb la marxa!!!
    Una boníssima entrada amb consells molt útils!!

• Gràcies per la recomenació del B&B! La veritat és que vam tenir molta sort amb el temps. Per compensar, des que hem tornat no para de ploure a Barcelona, buf!
      I sí, no perdonem ni un berenar! La feina del turista és molt dura, camines molt i has de recuperar forces…

• Aviat, aviat publicarem més entrades!
      Les galeries les fem amb el mateix WordPress. Ara, a part d’inserir una foto, també et deixa crear una galeria. Hi ha quatre o cinc formats diferent per fer-ho. És molt fàcil i dóna molt bon resultat, oi?
      (ens ho va xivar el Manel del Diari de la bona vida)
      Una abraçada

2. Una bona escapada, sí senyor! Està molt bé això de tornar a ciutats on un ja ha estat, sempre es veuen coses noves i un s’ho pren més relaxadament, (o no?). Bons consells per anar a Londres!