Ruta pels fars de New England

Derby Wharf Lighthouse, Salem

Què tenen els fars que desperten aquesta fascinació? No són construccions que permetin grans innovacions estètiques però, en canvi, són especialment fotogènics. Segurament la seva situació, sovint en costes escarpades, plenes de penya-segats tallats en formes capritxoses per la violència del mar, hi té molt a veure. A nosaltres ens agraden. I per això vam aprofitar al ruta que vam fer l’estiu passat per New England, a la costa est dels Estats Units, per visitar-ne tants com vam poder. Aquesta n’és la llista:

Salem, Massachussetts

La nostra primera parada sortint de Boston va ser a Salem, a pocs quilòmetres al nord de la capital de Massachussetts. Aquesta ciutat és coneguda sobretot per les bruixes de Salem, com ja us vam explicar en una altra entrada, però també va ser un dels primers enclavaments britànics a la costa est dels Estats Units . Salem va tenir un dels ports més pròspers d’Amèrica al segle XVIII i aquest passat marítim és ben present en els tres molls que es conserven dels cinquanta que va arribar a tenir.  Vam molt la pena la passejada pel moll i pels edificis històrics, herència d’aquest passat marítim i comercial. Al final d’un dels molls trobem el Derby Wharf Lighthouse, construït el 1871 i encara en funcionament.

Portland, Maine

Portland far amb llum

Portland Head Light

El nostre viatge va continuar amb una llarga tirada en cotxe des de Salem fins a Bar Harbor. Per agafar forces, a mig camí, vam parar a Portland. Tota la costa de l’estat de Maine està farcida de fars i són un dels símbols de l’estat. I la imatge amb què il·lustren aquest símbol és, precisament, el Portland Head Light, un dels més fotografiats dels Estats Units.

Portland Head Light amb platja i Marc

El Portland Head Light és el més antic dels 52 fars que encara funcionen a la costa de Maine. Va ser encarregat per George Washington el 1791. El que era la casa del guarda del far, avui és un museu que explica la història marítima i militar de la regió. Quan nosaltres hi vam anar feia un dia preciós i les vistes valien molt la pena. Si el dia és clar, es poden distingir altres fars que hi ha a la zona mar endins.

Portland far aigua amb barca

El Portland Head Light és un lloc força turístic, perquè també s’hi conserven les restes d’un fortí de finals del segle XIX i d’un búnker de la Segona Guerra Mundial. Sortosament quan nosaltres hi vam anar no hi havia gaire gent però només pel tamany del pàrquing i de l’àrea de pícnic que l’envolta, imaginem que és un lloc molt concorregut els caps de setmana.

Portland Far campanaPortland Botzina Far

Bar Harbor, Maine

Egg Island Acadia National Park Far

Egg Rock Lighthouse, Acadia National Park

L’Acadia National Park és l’únic parc nacional de New England, tocant ja gairebé amb el Canadà. Està format per una illa gran, la Mount Desert Island, i diverses de més petites, creades per l’erosió i el desgel dels antics glaciars. És un paisatge espectacular de boscos espessos fins a tocar de l’aigua, penya-segats increïbles i una rica varietat d’ocells i de fauna marina. Els hiverns són rigorosos i  a l’estiu està molt massificat però el juny és ideal per anar-hi. S’hi poden fer moltíssimes excursions, escalada i rutes amb barca o caiac. És en una d’aquestes rutes amb barca que, a més d’aprendre a pescar llagostes (ja ho explicarem un altre dia), vam poder veure algun dels molts fars que hi ha per orientar les embarcacions en una zona plena de petites illes i esculls. Aquest és l’Egg Rock Lighthouse, construït el 1875 a l’Egg Rock Island. El far continua funcionant i encara es conserva la casa del guarda, tot i que des de 1976 el far ja està automatitzat. Es fa difícil d’imaginar com devia ser passar un hivern en aquesta illa minúscula sense poder sortir-hi durant setmanes!

Cape Cod, Massachussetts

El nostre viatge va continuar per l’interior, per les White Mountains de New Hampshire i les planes agrícoles de Vermont, per acabar un altre cop arran de mar, a Cape Cod. Aquesta és una de les zones d’estiueig més “posh” de la costa est dels Estats Units i, malgrat que encara no és temporada, es nota en els preus. Per això decidim allotjar-nos a Plymouth, la població que hi ha just abans del pont que uneix Cape Cod amb el continent. A l’estiu seria impensable perquè podríem trigar un parell d’hores només a creuar el pont, però al juny és una molt bona opció per estalviar diners.

Plymouth Far

Far de Plymouth

Plymouth és el municipi més antic de New England i un dels més antics dels Estats Units. Aquí tot gira al voltant de la colònia de peregrins que van arribar amb el Mayflower el 1620. El primer far en aquesta zona es va construir el 1768, amb una doble llum per distingir-lo del de Boston. Al ser de fusta, s’ha destruït i reconstruït en diverses ocasions i té l’honor d’haver estat el primer far en tenir una dona com a guarda. S’hi pot arribar a peu, tot i que el far està tancat, però també es veu molt bé des del mar.

Nauset Lighthouse

Nauset Lighthouse, Cape Cod

Un dels fars més bonics de Cape Cod és el Nauset Lighthouse, al costat de la Nauset Beach. És una torre de 15 metres d’alt, meitat blanca, meitat vermella, que s’ha convertit en l’emblema d’unes patates fregides en bossa, les Cape Cod Potato Chips (molt bones, per cert…). Es va construir el 1877 i originàriament estava col·locat a Chatham. El 1927 el van traslladar a Eastham per substituir les Three Sisters of Nauset, tres fars iguals que hi havia en aquesta zona. A principis dels 90 l’erosió de la costa posava en perill l’estabilitat del far i es va deixar de fer servir. Però una comissió va lluitar per conservar-lo i es va acabar traslladant uns metres terra endins.

Three Sisters Lighthouses

Three Sisters Lighthouses, Cape Cod

És el mateix que va passar amb les curioses Three Sisters Lighthouses, els tres fars idèntics que hi havia originàriament al costat de la Nauset Beach. La seva forma rodona, baixeta i amb la teulada negra, com si fossin tres senyores amb barret, va fer que es coneguessin com “les tres germanes”. Es van construir el 1837, però l’erosió del penya-segat on estaven va fer que es deixessin de fer servir a principis del segle XX.  Els tres fars s’han recuperat i s’han col·locat en un prat proper i s’hi organitzen visites guiades. La visita a aquests tres fars i el de Nauset és una molt bona manera d’acabar una jornada de platja a Cape Cod.

Hyannis Lighthouse

Far de Hyannis, Cape Cod

Cape Cod també és el punt de partida per anar a Nantucket, l’illa de Moby Dick, de la qual ja us vam parlar en una altra entrada. Una excursió d’un dia molt recomenable que comença a Hyannis, d’on surten els ferris que van a la illa. Un far, el de Hyannis, ens acomiada al port d’on sortim amb el ferry. Una horeta després, un altre far, el Brant Point Lighthouse de Nantucket ens saluda. L’actual és del 1856, però en aquest punt es va construir el segon far més antic dels Estats Units, després del de Boston, l’any 1776. A la tornada, serà a la inversa i també acabarem anant de far a far, per tancar aquest fantàstic recorregut mariner.

Brant Point Lighthouse

Brant Point Lighthouse, Nantucket

Aquest són els que nosaltres vam visitar, però n’hi ha molts més. Us deixem un mapa amb la localització d’aquests fars però si visiteu aquesta zona no dubteu a sortir de la carretera i buscar-ne d’altres. I, a vosaltres també us agraden els fars? En teniu algun de preferit? Quin ens recomeneu?

Anuncis

4 thoughts on “Ruta pels fars de New England

1. Magnífic recorregut pels fars de New England. Sempre és molt interessant descobrir una zona per alguna de les seves particularitats, i fer una explicació dels fars que podem trobar per aquesta regió dels Estats Units és un encert.
    Nosaltres tenim un especial carinyo al far de Palamós, que tot i no ser molt vistós, és el que hem visitat més vegades. Però si hem de recomanar algun per l’entorn on es troba, aquest seria el far Les Éclaireurs, a Ushuaia. Maquíssim!!!

2. Que maca aquesta zona, la desconeixiem totalment! tota la raó als del “Diari de la bona vida” Les Eclaires a nosaltres també ens va semblar un lloc únic. Sempre escriviu de llocs que ens agradaria anar-hi! 🙂

• Ens alegra descobrir-vos llocs nous. D’això es tracta! 😉
      La Patagònia és un viatge que tenim molt pendent!!! Amb el que ens agrada el fred i els paisatges extrems… Però és que hi ha tants llocs al món!!! Buf!