Nantucket, l’illa de Moby Dick

Brant Point Lighthouse

La nostra ruta de tres setmanes per New England es va acabar amb quatre dies de descans a Cape Cod, una de les zones d’estiueig més “posh” dels Estats Units i on tenen casa (o mansió) les famílies més riques de la costa est, de Boston a Nova York. Un dels dies el volíem dedicar a explorar una de les dues illes que hi ha al sud de Cape Cod: Martha’s Vineyard i Nantucket. Vam dubtar molt, però al final vam decidir que ens atreia més Moby Dick que la família Kennedy i ens vam embarcar cap a Nantucket. Només veure la costa de l’illa presidida pel Brant Point Lighthouse des del ferry ja vam saber que no ens havíem equivocat.

La millor manera d’arribar a Nantucket és amb ferry (també hi ha un aeroport però és per a gent amb mooolts diners i molta pressa). Els ferrys surten de Hyannis, a Cape Cod. N’hi ha diversos al dia, els ràpids només per a passatgers i que fan el trajecte en una hora, i els grans i lents, on hi pots embarcar el cotxe però que triguen dues hores. Nosaltres vam agafar el ràpid i ens va costar 50$ per persona anar i tornar. Un cop a l’illa, el més fàcil per moure’t és llogar una bicicleta. Al port mateix hi ha diverses botigues de lloguer. Nosaltres vam triar la Nantucket Bike Shop i com que era més econòmic i no ho havíem provat mai, vam llogar un tàndem per 50$ tot el dia. Aquí teniu la nostra bici!

En tandem per Nantucket

La nostra superbicicleta per recórrer Nantucket!!!

La idea era passar el matí recorrent l’illa i visitant platges i dedicar la tarda al poble de Nantucket. Volíem creuar l’illa de nord a sud seguint un dels molts recorreguts en bici que hi ha marcats. Però o la senyalització i el mapa que ens van donar a la botiga eren molt dolents, o nosaltres ens orientem fatal, perquè vam acabar donant la volta per mitja illa abans d’arribar a una de les millors platges de Nantucket: Surfside Beach. Està al sud de la illa, enmig del no-res. Al costat del pàrking de biciletes només hi ha una casa (afortunat el propietari) i un petit quiosc on comprar entrepans senzills i begudes.

Camí a Surfside beach

Camí que baixa a la platja de Surfside Beach

Casa típica de Nantucket a Surfside Beach

L’única casa a Surfside Beach

La platja de Surfside Beach, com la majoria que vam veure en aquesta zona, era una immensa extensió de sorra fina, molt neta. L’aigua estava molt molt freda i és que tot i que Nantucket està a la mateixa latitud que Barcelona es nota que són aigües de l’Atlàntic i que encara és el mes de juny. A més, hi ha moltes onades però és clar amb el nom de Surfside Beach què podíem esperar…

Platja de Surfside Beach

Jugant a saltar les onades a Surfside Beach

Marxem de Surfside Beach i anem a una altra platja (aquest cop sense perdre’ns) al nord, al costat de Nantucket Town. Aquesta seria una platja més “urbana”, més familiar i amb menys onades. Comprovem (i més tard ho confirmarem amb els nostres amics de Boston, Howard i Martha) que la cultura de la plajta i de prendre el sol, almenys en aquesta zona dels Estats Units, és molt diferent a la nostra. Obviament, ni parlar-ne de nudisme i de top-less (podríem acabar a la presó), però és que ens adonem que les dones a partir de vint-i-pocs no van ni amb biquini ni amb banyador sinó amb una mena de “vestits de plajta” i es banyen amb això. Realment donem la nota amb el nostre biquini i banyador europeu…

Jetties Beach

Jetties Beach, platja familiar al costat de Nantucket Town

Però el que més ens va agradar de Nantucket és el poble. És el més semblant a un nucli antic europeu que pots trobar als Estats Units. Carrers empedrats i edificis històrics, herència d’un passat ric quan Nantucket era el port amb la flota balenera més important del món. No és estrany doncs que Herman Melville triés l’illa com a punt de partida per a la novel·la Moby Dick (1851), a la recerca de la gran balena blanca. Nantucket té la més gran concentració de cases construïdes abans de 1850 de tot els Estats Units i és l’únic lloc del país on tot el poble està catal·logat com a National Historic Landmark.

Espectacular cotxe a Nantucket

Es nota que s’acosta el 4 de juliol

Carrer tranquil a Nantucket

Centre de Nantucket

Un altre carrer tranquil a Nantucket

L’única pega és que els cotxes poden circular per totes els carrers, la cultura d’anar a peu no està gaire de moda als Estats Units. A part d’això, Nantucket s’ha sabut conservar molt bé. Es nota que és un lloc d’estiueig de famílies adinerades i tot està molt cuidat. Fins i tot el port té cert encant…

Cases al Port de NantucketVaixells al Port de Nantucket

Ens acomiadem de Nantucket, satisfets amb la tria. Des del ferry tornem a tenir una bonica vista del Brant Point Lighthouse. En aquest punt es va construir el segon far més antic dels Estats Units, després del de Boston, l’any 1776. El primer era de fusta i es va cremar, el mateix que va passar amb el que es va construir després. El que veiem ara data de 1856. Des del mar també tenim una visió privilegiada dels velers que naveguen per la costa de Nantucket, hereus dels antics baleners.

Vela al Port de Nantucket

Panoràmica de Brant Point Light amb Nantucket al fons

Anuncis

3 thoughts on “Nantucket, l’illa de Moby Dick

1. Quan vaig estar la zona vaig arribar fins a Cape Cod però no vaig tenir temps d’anar a Nantucket… així que m’ho apunto 😉

• És una excursioneta d’un dia… Nosaltres vam haver de triar entre Nantucket i Martha’s Vineyard perquè no teníem temps per tot. Un cop fet, creiem que val la pena. És força diferent de la resta de la costa…